top of page

Mensencirkels

IMG_20241204_190603.jpg

Tijdens coachings hoor ik vaak mensen hetzelfde zeggen: "Ik ben de enige die... ik ben raar, ik ben anders dan de anderen?" Of "Lien, dit heb ik nog nooit tegen iemand verteld!" En vervolgens vertellen ze iets dat 80% van de mensen met me deelt. Maar bijna niemand spreekt erover tegen elkaar!

​Waarom mensencirkels? Zoveel mensen heb gelijksoortige onzekerheden en gedachten. Alleen praten we er amper over voorbij de voordeur...  Alle mensen hebben gelijksoortige behoeften (erbij horen, erkenning, steun, veiligheid, bijdrage...). Ikzelf ontdekte het in cirkels waar mensen eerlijk over hun binnenwereld deelden. In cirkels waar gesproken wordt, zonder oordeel, over wat je echt diep vanbinnen bezig houdt. De wereld in jou! Waar je diep kan voelen dat je deel bent van humanity (verbondenheid). En die cirkels wil ik verderzetten! Ik baseer mij in de cirkels op het gedachtengoed van Verbindende communicatie (Marshall Rosenberg). 

Niet alleen voor vrouwen of mannen. Maar voor mensen! Mensencirkels!
​Waar we allemaal mens-zijn. Zoals we zijn. Kom je mee mens zijn?

Tijdens de cirkel:

• vertoef je in een veilige plek zonder oordelen waar je kan delen (als je dat wil)
• vind je herkenning en steun bij gelijkgestemden
• ervaar je een moment van rust in een wereld die doordraait

• ben je op een plek zonder moeten. Zonder oplossingen. Gewoon mens mogen zijn.

Of je nu behoefte hebt aan een luisterend oor, wil vertragen, of gewoon even opnieuw verbinding zoekt met jezelf: je bent welkom! Ik hoor vaak dat mensen verbinding en rust missen. En ik herken dat zelf soms ook. Daarom creëer ik deze plek om samen te komen!

yurt.jpg

Wat Nele zei over de meerwaarde van de cirkel: "Het intermensenlijke, persoonlijke, ongedwongen karakter. De veiligheid die natuurlijk ontstaat in de onbekende groep. De reflectievraagjes."

 

Waarom Dorien anderen aanraadt om te komen: "Me-time momentje, moment dat alles er mag zijn zoals het is, zonder in de verhalen te duiken, verbinding met gelijkgestemden"

Eva: "Het is een veilige omgeving waar je kan stilvallen en echt voelen wat er in je omgaat. Het helpt me om stil te vallen en in mezelf te kijken, de verhalen van anderen doen me ook beseffen dat we allemaal mens zijn, onderweg op ons pad."

Mensencirkel mei 2026 

Wanneer: vrijdagavond 29 mei 2026

Tijdstip:19u30-21u30 (welkom vanaf 19u - kan uitlopen tot 22u)

Waar: de yurt in Wijgmaal, Rotselaarsesteenweg 91 (wegbeschrijving volgt als je ingeschreven bent)

Bijdrage: je kan een bedrag hieronder kiezen 

Aantal deelnemers: max. 8

* Na de betaling krijg je een formulier om je gegevens in te vullen. 
Je inschrijving is pas definitief na deze stap.

bottom of page